Οι μοναχοί του Αγίου Όρους δείχνουν το δρόμο για τη μακροζωία.

«Εάν θέλετε να ζήσετε μία μεγάλη σε διάρκεια και υγιεινή ζωή, μπορείτε να ακολουθήσετε τους μοναχούς στο Άγιον Όρος στην Ελλάδα», τονίζει ο Εθνικός Κήρυκας της Νέας Υόρκης, με αφορμή την εκπομπή «60 λεπτά» του αμερικανικού τηλεοπτικού δελτίου «CBS», που την Κυριακή του Πάσχα παρουσίασε πολλούς από τους ορθόδοξους μοναχούς που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στο να ακολουθούν τα λόγια και τα πεπραγμένα του Χριστού.

«Οι μοναχοί έχουν ένα μόνο στόχο, κι αυτός είναι το πώς θα φτάσουν πιο κοντά στο Θεό», είπε ο πατέρας Σεραπίων στην τηλεοπτική εκπομπή.

Οι μοναχοί, πάντως, έχουν επωφεληθεί με έναν απροσδόκητο τρόπο, καθώς ζουν πολλά χρόνια, ενώ πάρα πολύ χαμηλά είναι τα επίπεδα καρκίνου και καρδιοπάθειας. Το δε αλτσχάϊμερ δεν έχει «ακουστεί» ποτέ. Μήπως πρόκειται για το καθαγιασμένο νερό;

Στην πραγματικότητα, όπως λένε οι επιστήμονες, μπορεί να είναι αυτό που τρώνε και όχι αυτό που πίνουν.

«Αυτό που φαίνεται να είναι το «κλειδί», είναι μία δίαιτα στην οποία εναλλάσσονται οι ημέρες κατάλυσης και μη του ελαιόλαδου, καθώς και πολλών φυτικών πρωτεϊνών», είχε πει στην «Ιντεπέντεντ» ο Χάρης Αηδονόπουλος, ουρολόγος στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. «Δεν είναι μόνο αυτό που αποκαλούμε Μεσογειακή Δίαιτα, αλλά και το ότι τρώνε ακόμη με τον πατροπαράδοτο τρόπο. Τα απλά γεύματα, με κανονικά διαλείμματα, είναι πολύ σημαντικά».

Οι μοναχοί του Αγίου Όρους τρώνε δύο γεύματα την ημέρα.

«Το «πρώτο γεύμα» διαρκεί δέκα λεπτά, ενώ το δεύτερο διαρκεί κι αυτό ένα δεκάλεπτο», ανέφερε ο Σάιμον. «Δεν υπάρχει κρέας και δεν υπάρχουν συζητήσεις. Ο μόνος ήχος προέρχεται από έναν μοναχό που διαβάζει ιερά κείμενα».

Τα αποτελέσματα φαίνονται εντυπωσιακά. Από τους 1.500 μοναχούς, των οποίων μελετήθηκε η υγεία, μεταξύ 1994 και 2007, κανείς δεν είχε αναπτύξει καρκίνο του πνεύμονα ή του έντερου, ενώ μόλις 11 προσβλήθηκαν από καρκίνο του προστάτη.

Τα οφέλη που σχετίζονται με τη μεσογειακή διατροφή έχουν ήδη διαφημιστεί και δεν είναι τόσο δύσκολο να την ακολουθήσει κανείς. Πρέπει να τρώει κυρίως φρούτα και λαχανικά, να χρησιμοποιεί βότανα αντί για αλάτι, να αντικαταστήσει το κόκκινο κρέας με ψάρι και πουλερικά και να αντικαταστήσει το βούτυρο με ελαιόλαδο. Επίσης, πρέπει να πίνει και μερικά ποτηράκια κόκκινου κρασιού. Και το πιο σημαντικό είναι η άσκηση.

«Οι μοναχοί του Αγίου Όρους δεν έχουν μαγκανοπήγαδα, όμως δεν θα τους βρει κανείς να κάθονται στον καναπέ και να βλέπουν τηλεόραση. Στην πραγματικότητα δεν έχουν καθόλου τηλεοράσεις, ή ραδιόφωνα ή εφημερίδες. Αυτό που έχουν, είναι πολύ χειρονακτική εργασία: μαζεύουν φρούτα από τους κήπους, κάνουν καθαριότητα και μεταφέρουν υλικά οικοδομής από τα βουνά με τα μουλάρια τους», καταλήγει το άρθρο του Εθνικού Κήρυκα.

(Πηγή: kala-nea.gr)

Υ.Γ. Υλικό για περισσότερη μελέτη και συνταγές των μοναχών μπορείτε να βρείτε εδώ:
Ιστοσελίδα: «αγιορείτικο βήμα«.
Βιβλία: «Μαγειρική Αγίου Όρους«, του μοναχού Επιφάνιου Μυλοποταμινού.
«Συνταγές από το περιβόλι της Παναγίας. Μονές και Διαδρομές«, της Μαριάνθης Μυλωνά.
«Υπέρ Υγείας» (2 τεύχη), του Μανώλη Μελινού.

Advertisements

4 Σχόλια

  1. Μα τι ανακρίβειες είναι αυτές επιτέλους;
    Εδώ έχει γίνει μια συστημστική προσπάθεια, που κρατάει χρόνια τώρα, ώστε ο μέσος Έλληνας (που δεν έχει επισκεφθεί ποτέ το Άγιο Όρος) να έχει διαμορφώσει μια (υποσεινήδητη) εικόνα για τον Αγιορείτη μοναχό, που περιγράφεται περίπου ως εξής:
    σίγουρα θα είναι κάτοχος ή χρήστης ελικοπτέρου ή ταχύπλοου σκάφους, έμπειρος manager επί των χρηματητηριακών και των επενδύσεων, specialist στο real estate, άριστος και συστηματικός χρήστης της πληροφορικής και κάθε είδους τεχνολογίας, καθημερινός διαδρομιστής των υπουργείων (κι ακόμα παραπάνω), ισχυρός παράγοντας της διεθνούς σκηνής (λόγω διασυνδέσεων με βασιλικούς οίκους) κλπ, κλπ, πάντοτε βέβαια βάσει ατράνταχτων τεκμηρίων και αναμφισβήτητων αποδείξεων.
    Κι αυτοί τώρα μας λένε ότι οι μοναχοί του Αγίου Όρους δεν τρώνε ποτέ στη ζωή τους κρέας, τρώνε ψάρι μόνο στις μεγάλες γιορτές και συνήθως στις μισές μέρες του χρόνου δεν τρώνε ούτε λάδι; Ότι τρώνε δυό φορές τη μέρα βιαστικά μέσα σε δέκα λεπτά κι ότι ασκούν έντονη χειρωνακτική εργασία;
    Και που να ήξεραν ακόμη οι Αμερικανοί του ντοκυμανταίρ ότι οι μοναχοί αυτοί προσφέρουν αδιαμαρτύρητα και με ευχαρίστηση δωρεάν φιλοξενία σε χιλιάδες επισκέπτες (μαγειρεύοντας, κερνώντας, πλένοντας πιάτα και σεντόνια, καθαρίζοντας τουαλέτες).
    Ακόμα ότι εκτός από το χειρωνακτικό διακόνημα, έχουν και λειτουργικά- ιερατικά καθήκοντα, πολλές ώρες προσωπικής προσευχής και συνομιλιάς με τους επισκέπτες.
    Και βέβαια τη συντήρηση και διατήρηση ανεκτίμητων εθνικών αλλά και πανανθρώπινων θησαυρών, καλλιτεχνικών και θρησκευτικών.
    Αν αυτό το μικρό σχόλιο κεντρίσει λίγο την περιέργειά σας, τη φιλομάθειά σας ή τη δίψα σας για την αναζήτηση της αλήθειας ( ή της Αλήθειας), αποφασίστε κάποτε ένα ταξίδι στην τόσο κοντινή μας, μα και ελληνική χερσόνησο του Άθωνα.
    Τουλάχιστον θα έχετε ιδία γνώμη και άποψη, ταυτόχρονα με την εμπειρία της συμμετοχής για 3-4 ημέρες στην καθημερινή ζωή μιας μοναδικής πολιτείας με αδιάλειπτη υπερχιλιετή συνέχεια, παράδοση και παρουσία.

  2. Αγαπητέ κύριε Λουκά,
    ευχαριστώ πολύ για την (για άλλη μια φορά) καίρια τοποθέτησή σας. Συμφωνώ απόλυτα ότι πολλοί από τους «κοσμικούς» (μη μοναχούς) τείνουν εύκολα να διαμορφώσουν άποψη για τον μοναχισμό βασιζόμενοι στα σκάνδαλα τα οποία έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την τηλεόραση, χωρίς να ψάξουν βαθύτερα ώστε να έχουν πιο ολοκληρωμένη άποψη. Ακόμα και αν υπάρχουν άνθρωποι στο Άγιο Όρος που υποπίπτουν σε ανθρώπινα αμαρτήματα ή εκμεταλλεύονται τη (διοικητική) θέση τους, ο μοναχισμός του Όρους χαρακτηρίζεται απ’ όλα αυτά που μεταφέρατε παραπάνω. Αγάπη, ταπεινότητα, εργασία πνευματική και χειρωνακτική.
    Δεν μπορώ να έχω προσωπική εικόνα καθ’ ότι ως γυναίκα δεν θα μπορέσω να το επισκεφθώ ποτέ, αλλά έχω διαβάσει αρκετά και προσπάθησα με έναν πιο… virtual τρόπο να έρθω κοντά στον τρόπο ζωής και νόησης των μοναχών αυτών. Αυτοί που το επισκέφθηκαν όμως αξίζει να μοιράζονται με τους γύρω τους τις εμπειρίες τους, ανοίγοντας ένα μικρό παράθυρο γνώσης σε μας τους υπόλοιπους.
    Θα χαρώ πολύ αν κάποιος από τους φίλους αναγνώστες θα ήθελε να μοιραστεί μαζί μας εικόνες και στιγμές από το Περιβόλι της Παναγίας.

  3. Αγαπητή Vina,
    Μετά το σχόλιό μου, ανέμενα ενδεχομένως μια «φεμμινιστικού» τύπου κλασσική απάντηση ή «επίθεση».
    Αντ’ αυτών είδα, σχεδόν με έκπληξη, μια τοποθέτηση γεμάτη αλήθειες, σεβασμό και ευαισθησία (γυναικεία μάλιστα), χωρίς και να αποκρύπτεται μια πηγαία-ειλικρινής πικρία-παράπονο για την αδυναμία επίσκεψης, που απόλυτα κατανοώ και δεν έχει μια εύκολη απάντηση.
    Το μόνο που θα ήθελα να αναφέρω, είναι ότι όλα στο Άγιο Όρος βασίζονται και ερμηνεύονται από μια λέξη και στάση , που ονομάζεται ΥΠΑΚΟΗ, έννοια- «σκάνδαλο» για τον ¨κόσμο» (Αγιορείτικη έκφραση) και την ατομοκεντρική εποχή μας.
    ΥΠΑΚΟΗ βέβαια, ως ενσυνείδητη και ελεύθερη επιλογή που οδηγεί σε ανώτερους βαθμούς πνευματικής ελευθερίας.
    Το άλλο δομικό στοιχείο της Αγιορείτικης Πολιτείας είναι ο ΗΣΥΧΑΣΜΟΣ. Όλα έναι έτσι δημιουργημένα και δομημένα, ώστε να κατατείνουν προς αυτόν. Επομένως δε χρειάζονται ούτε πολλά λόγια και φιλοσοφίες ΣΤΟ Άγιο Όρος (παρά βιωματική συμμετοχή), ούτε πολλά λόγια ΓΙΑ ΤΟ Άγιο Όρος.
    Θέλεις μια απόδειξη αγαπητή Vina?
    Μελέτησε τη φωτογραφία υπ.αριθμ. 35. Μετά προσπέρασε τις άλλες (του μαγευτικού φυσικού κάλλους) και πήγαινε στη Νο 52 και εντρύφησε επί πολλήν ώρα. Και κατόπιν παρατήρησε την 56. Μετά απ’ αυτές τις μορφές «τι χρείαν έχομεν μαρτύρων»;
    Για το λόγο αυτό ο αγαπητός φίλος που έστειλε τις υπέροχες αυτές φωτογραφίες προσφέρει την καλύτερη υπηρεσία προς όλους μας (επισκεφθέντες και μη), υπέρτερη από οποιοδήποτε σχόλιο.
    Και μια αναγκαία διευκρίνιση: στο Αγιώνυμο Όρος δε ζουν άγιοι ή άγγελοι, αλλά αγωνιζόμενοι ασκητές με επίγνωση της αναξιότητάς τους να υπηρετούν έναν τέτοιον αγιασμένο τόπο.
    Αυτά και εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον μπορούμε να επανέλθουμε.
    Ευχαριστώ όλους τους μέχρι τώρα «αυτουργούς» της μετατροπής μιάς γωνιάς του blog σε ένα απλό, λιτό και φιλόξενο ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ!

  4. Αγαπητέ κύριε Λουκά,
    ίσως σας έκανα να πιστέψετε ότι αφορμή για το παραπάνω άρθρο -γυναίκα γαρ- ήταν η μαγειρική, και όχι οι μοναχοί. Αλλά το θέμα του Αγ. Όρους με ιντριγκάρει εδώ και χρόνια και προσπαθώ να μάθω όσα μπορώ.
    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας, όσον αφορά τις εικόνες που αναφέρατε. Πρόσωπα και βλέμματα που, ταπεινά και σεμνά, χαμηλωμένα προς τα κάτω, «κοιτάζουν» προς το Θεό! Αυτό σκέφτηκα όταν είδα αυτές τις μορφές.
    Χαίρομαι πολύ που είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις στο «διαδικτυακό» Αρχονταρίκι (ωραία το γράψατε!), και ίσως μας δοθεί ξανά η ευκαιρία! Θα κεράσω τσιπουράκι και λουκούμι την επόμενη φορά!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: