Δεν παίζω μπροστά σε μια οθόνη.

Τα λέω σε σένα νύφη μήπως τ’ ακούσει η πεθερά. Διάβαζα το Σάββατο πρωί τις εφημερίδες στο κρεβάτι με το iPad, όταν άκουσα το μικρό να φωνάζει «πάλι ο μπαμπάς μπροστά σε μια οθόνη είναι», εννοώντας «πάλι παίζει ο μπαμπάς μπροστά σε μια οθόνη». Και καλά να το λέει ο μικρός, έλα όμως που το λένε και οι μεγαλύτεροι… Με πιάσαν τα διαόλια. Ναι, έχω μια οθόνη μπροστά μου όπως θα μπορούσα να έχω το χαρτί της εφημερίδας. Ο υπολογιστής είναι και αναγνώστης εφημερίδας. Διαβάζω όποια εφημερίδα ή άλλο ιστοχώρο θέλω, επιλέξω τις ειδήσεις που με ενδιαφέρουν, δεν περιμένω να μου πλασάρει  ότι θέλει το δελτίο των «οκτώ» και να φάω στη μάπα τα τηλεοπτικά παράθυρα με τις ίδιες φάτσες. Ο υπολογιστής είναι η ενημέρωσή μου.

Είναι και το λογοτεχνικό μου βιβλίο. Ειδικά με το iPad η ανάγνωση βιβλίων είναι απόλαυση, (anemoria για σένα το λέω που βάλθηκες να δείχνεις μόνο τα αρνητικά). Μπορείς να έχεις ολόκληρη τη  βιβλιοθήκη σου  μέσα σ΄αυτό.   Οποιαδήποτε λέξη συναντάς μπορείς να την αναζητήσεις αμέσως στο διαδίκτυο, να ψάξεις σε ενσωματωμένα λεξικά, να κρατήσεις σημειώσεις όπως θα έκανες στο περιθώριο  ενός κλασικού  βιβλίου, να υπογραμμίσεις, ακόμα και σελιδοδείκτη μπορείς να βάλεις. Και δεν χρειάζεσαι φωτιστικό που ενοχλεί τους άλλους δίπλα σου το βράδυ, έχει φως η οθόνη του.

Ο υπολογιστής είναι το εργαλείο της δουλειάς μου. Εδώ θα μπορούσα να πω πολλά αλλά δεν υπάρχει λόγος. Όλοι ξέρουμε πόσο σημαντικό εργαλείο είναι.

Ακούω μουσική «μπροστά σε μια οθόνη», τις περισσότερες φορές κάνοντας και κάτι άλλο παράλληλα. Μου αρέσει πολύ η τυχαιότητα του ραδιοφώνου και υπάρχουν εκατοντάδες ιντερνετικά ραδιόφωνα απ΄όλο τον κόσμο με οποιοδήποτε είδος μουσικής.

Βλέπω ταινίες ή ντοκιμαντέρ «μπροστά σε μια οθόνη» χωρίς να έχω ανάγκη την τηλεόραση. Κάποιες απ΄αυτές ανεβάζω και στο blog.

Πληρώνω λογαριασμούς ΔΕΗ, ΟΤΕ, κινητής τηλεφωνίας, πιστωτικής κάρτας, αποπληρώνω ένα δάνειο, μεταφέρω χρήματα από έναν λογαριασμό σε άλλο «μπροστά σε μια οθόνη», χωρίς να πρέπει να περιμένω σε ουρές.

Κάνω έρευνα αγοράς «μπροστά σε μια οθόνη». Βρίσκω σε ποιο κατάστημα υπάρχουν τα προϊόντα που με ενδιαφέρουν στις πιο καλές τιμές και πραγματοποιώ ιντερνετικές αγορές.

Έρχομαι σε επαφή με ανθρώπους που είναι μακριά «μπροστά σε μια οθόνη». Συζητάμε σαν να είμαστε δίπλα, έχοντας εικόνα ο ένας του άλλου κι ας βρισκόμαστε  στις  απέναντι πλευρές του ατλαντικού.

Παιχνίδια με τη στενή έννοια δεν παίζω «μπροστά σε μια οθόνη». Στους υπολογιστές δεν έχω κανένα. Έχω κάποια στο κινητό αλλά ποτέ δεν ασχολούμαι μαζί τους πάνω από μια-δυο φορές. Περισσότερο από περιέργεια τα κατεβάζω.

Εντάξει, είμαι αρκετό χρόνο «μπροστά σε μια οθόνη», δεν το κρύβω, αλλά δεν παίζω. Χρησιμοποιώ τον υπολογιστή ως πολυεργαλείο. Ούτε είμαι εξαρτημένος. Μια βόλτα έξω έχει μεγαλύτερη αξία απ΄οτιδήποτε θα έκανα μπροστά σε μια οθόνη. Αυτά.

Ένα Σχόλιο

  1. Αγαπημένε μου φίλε , arachovasblog

    Όλα όσα λες τα προσυπογράφω. Δεν θα μπορούσα άλλωστε να διαφωνήσω , γιατί και εγώ πάνω κάτω τα ίδια κάνω και ( δυστυχώς ) τα ίδια ακούω…
    Η προβολή των «αρνητικών» του ipad έγινε μόνο και μόνο επειδή το διαφημιστικό σποτάκι το βρήκα πολύ ευρηματικό και έξυπνο !
    Και για να πείσεις το μικρό , παιδιά είναι , σου στέλνω μια ενδιαφέρουσα σύνδεση για να μάθει να ζωγραφίζει , με τη βοήθεια του Η/Υ ένα πολύ όμορφο σκυλάκι !

    http://teleytaiothranio.blogspot.com/2010/12/blog-post_2357.html

Σχολιάστε

