Εναλλακτικοί τρόποι πληρωμής υπηρεσιών.

«Λιγότερες αγορές, μείωση των αποταμιεύσεων και σπανιότερες έξοδοι για διασκέδαση μέτρησε έρευνα της Focus Bari που δημοσιεύεται στο «Βήμα». Το 47% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι χρησιμοποιεί τα χρήματα που έχει στην άκρη για να τα βγάλει πέρα, το 72% πως δαπανά χρήματα πιο προσεκτικά (το 21% δεν άλλαξε τον τρόπο που ξοδεύει, το 7% περνά πιο άνετα) ενώ το 75% συγκρίνει τιμές περισσότερο από παλιά.

Το 56% αγοράζει μόνο τα απολύτως απαραίτητα, το 68% όσα έχουν αξία για εκείνον/η, το 77% συγκρίνει ποιότητα-μάρκα, το 72% προτιμά μάρκα σε προσφορά, το 56% τη φθηνή μάρκα. Ακόμα, το downloading ταινιών αυξήθηκε κατά 48%, η διασκέδαση εντός σπιτιού κατά 51%, η αγορά ηλεκτρικών συσκευών κατά 42% και το chatting/κοινωνικά δίκτυα κατά 52%.

Οι έξοδοι ελαττώθηκαν (σινεμά 46%, κλαμπ 42%, φαγητό 38% και συναυλίες-θέατρο 33%). Τέλος, το 56% των ερωτηθέντων κάνει online αγορές ενώ το 65% συγκρίνει τιμές στο ίντερνετ», μεταφέρω από άρθρο στο TVXS.

Παράλληλα εναλλακτικοί τρόποι «πληρωμής» υπηρεσιών αναπτύσσονται από τους πολίτες και εκτός Ελλάδας στην προσπάθειά τους να συμπιέσουν το κόστος ζωής.

Η κοινότητα Freeconomy

Η Freeconomy στηρίζεται στον αλτρουισμό των μελών της. Ιδρυτής της είναι ο Mark Boyle ο οποίος διατείνεται ότι έχει ζήσει χωρίς χρήματα τους τελευταίους 18 μήνες. Η κοινότητα έχει 21.037 μέλη σε 143 χώρες. Τα μέλη της μοιράζονται 336.393 δεξιότητες, 65.980 εργαλεία και 337 χώρους. Για να συμμετάσχει κανείς στην κοινότητα δηλώνει τις δεξιότητες, τα εργαλεία και τους χώρους που ο ίδιος είναι διατεθειμένος να μοιραστεί με άλλους και το χρόνο κατά τον οποίο είναι διατεθειμένος να το κάνει. Έπειτα μπορεί να ψάξει ότι εκείνος χρειάζεται. Μία δεξιότητα, ένα εργαλείο ή ένα χώρο. Μία λίστα ανθρώπων σε κοντινή απόσταση, οι οποίοι είναι πρόθυμοι να μοιραστούν αυτό που ο άλλος χρειάζεται εμφανίζονται στην οθόνη του υπολογιστή.

Ως στόχο, η Freeconomy προβάλει την επανασύνδεση των ανθρώπων στις τοπικές κοινωνίες μέσω της μοιρασιάς. Η μοιρασιά πόρων είναι καλύτερη για το περιβάλλον, εξοικονομεί χρήματα ενώ δημιουργεί και φιλίες μεταξύ ανθρώπους που ζουν κοντά.

Το κοινωνικό νόμισμα “Οβολός”.

Μια παρόμοια ελληνική κίνηση είναι ή ήταν γιατί δεν γνωρίζω ποια είναι η τύχη της αυτή τη στιγμή, ο Οβολός, ένα κοινωνικό νόμισμα που ήρθε ως η Ελληνική απάντηση στην οικονομική κρίση. Ο στόχος του κινήματος είναι να δημιουργηθεί ένα εναλλακτικό σύστημα συναλλαγών με χρήση κοινωνικού νομίσματος. Με το ανταλλάξιμο κοινωνικό νόμισμα “οβολός” κάθε πολίτης και κάθε επιχείρηση θα μπορεί να συναλλάσεται, να παρέχει υπηρεσίες, να εμπορεύεται, να πουλά και να αγοράζει προϊόντα και υπηρεσίες χωρίς την ανάγκη χρήσης του ευρώ. Τα μέλη της ομάδας προσφέρουν μια εργασία ή υπηρεσία σε άλλα μέλη και αμείβονται με Οβολούς. Αυτούς τους Οβολούς τους χρησιμοποιούν για να πληρώσουν μια εργασία ενός άλλου μέλους προς αυτούς.

Πηγές TVXS, Οβολός

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: