Λιγότερη ύλη για τους μαθητές.

Ένα πάγιο αίτημα όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας φαίνεται ότι εισακούγεται από το Υπουργείο Παιδείας  και παίρνει το δρόμο της υλοποίησης. Λιγότερη ύλη, προς το παρόν στα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης, από την Ε’ Δημοτικού μέχρι  και τη Γ’ Λυκείου σε μικρότερο βαθμό.

Η μεγάλη ύλη που πρέπει να καλυφθεί στις λίγες διαθέσιμες ώρες διδασκαλίας, προκαλεί άγχος σε  μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, με  αποτέλεσμα η επαφή με το κάθε γνωστικό  αντικείμενο να είναι επιδερμική χωρίς τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Στις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας είναι αυτό να αλλάξει.

«Στόχος μας είναι λιγότερη ύλη, περισσότερο ψηφιακό υλικό και περισσότερος ελεύθερος χρόνος για τους μαθητές. Η ύλη σε πολλά βιβλία του Δημοτικού και του Γυμνασίου είναι τεράστια και δυσνόητη για το νοητικό επίπεδο ανάπτυξης των μαθητών στις συγκεκριμένες ηλικίες», δήλωσε η Υπουργός Παιδείας  Αννα Διαμαντοπούλου ανακοινώνοντας τις αλλαγές. Ο εξορθολογισμός της ύλης αφορά τα μαθήματα (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία, Πληροφορική, Τεχνολογία) στην Ε’ και Στ’ Δημοτικού, το Γυμνάσιο και το Λύκειο.

Συνολικά, η μέση μείωση ανέρχεται στο ένα πέμπτο της ύλης (21,5%). «Σήμερα στο σχολείο οι μαθητές εργάζονται σκληρά, το ίδιο και οι καθηγητές, αλλά τα αποτελέσματα είναι φτωχά. Πιστεύω ότι ο εξορθολογισμός των προγραμμάτων σπουδών θα βοηθήσει και την οικογενειακή ζωή, αφού τα παιδιά θα απαλλαχτούν από ένα μεγάλο ποσοστό άχρηστης ύλης», τόνισε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Βασίλης Κουλαϊδής.

Η μείωση της ύλης μπορεί να είναι μια βαθιά ανάσα για όλους, αλλά από μόνη της δεν αρκεί για να ανατρέψει καταστάσεις. Χρειάζεται ταυτόχρονα και διαφορετική προσέγγιση   της ύλης που θα παραμείνει από διδάσκοντες και μαθητές.

Σχολιάστε