Στην Ελλάδα κάθε μήνα πέφτει ένα Boeing 737 χωρίς επιζώντες.

Αφορμή για τη συγκεκριμένη ανάρτηση στάθηκε το τραγικό ατύχημα που συνέβη το περασμένο Σάββατο στο Δίστομο με νεκρούς ένα ζευγάρι  μοτοσικλετιστών  από τη Δαύλεια. Δύο ακόμη θύματα στον ακήρυχτο πόλεμο της ασφάλτου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το 2009 σημειώθηκαν 14.914 ατυχήματα με 1.453 νεκρούς και 18.553 τραυματίες εκ των οποίων οι 1.681  ήταν σοβαρά. Επειδή οι απόλυτοι αριθμοί δεν γίνονται εύκολα αντιληπτοί, θα κάνουμε έναν απλό υπολογισμό. Αν διαιρέσουμε τον αριθμό των νεκρών δια του 12, θα δούμε ότι  έχουμε 121 νεκρούς κάθε μήνα στην άσφαλτο. Δηλαδή κάθε μήνα ένα Boeing 737  πέφτει  στην Ελλάδα χωρίς να υπάρχουν επιζώντες.

Σκέφτεστε τι προβολή από τα ΜΜΕ θα είχε ένα τέτοιο γεγονός κάθε μήνα; Γιατί δεν συμβαίνει τώρα;  Γιατί στην περίπτωση της πραγματικής πτώσης ο θάνατος είναι βίαιος και μαζικός, ενώ στην άλλη περίπτωση των μεμονωμένων ατυχημάτων, είναι το ίδιο βίαιος αλλά λιγότερο μαζικός και λιγότερο «κινηματογραφικός».

Συνέπεια αυτού είναι ότι δεν συγκινείται κανένας. Οι περισσότεροι πιστεύουμε ότι δεν θα συμβεί σε μας, λες και σε όσους συνέβη το περίμεναν, ενώ η πολιτεία εμφανίζεται  ευκαιριακά μόνο με αστυνομικά-εισπρακτικά μέτρα. Και δεν είναι μόνο οι νεκροί, αλλά και οι τραυματίες. 1681 σοβαρά τραυματισμένοι το 2009, δηλαδή άνθρωποι που πολλοί απ΄αυτούς καταλήγουν σε αναπηρικά καροτσάκια, με τρομερό κόστος στην ποιότητα ζωής των ίδιων και των οικογενειών τους, με κόστος στην κοινωνία  και την οικονομία που στερείται ανθρώπους στην πιο παραγωγική ηλικία.

2 Σχόλια

  1. ΣΤΙΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΩΣ ΝΕΚΡΟΙ ΜΟΝΟ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΕΘΑΝΕΙ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ.
    ΟΙ ΘΑΝΑΤΟΙ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΔΕΝ ΚΑΤΑΧΩΡΟΥΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ.
    ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΚΥΜΑΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ 2.200 ΚΑΙ 2.500, ΧΩΡΙΑ (ΟΠΩΣ ΕΙΠΕΣ) ΟΙ ΑΝΑΠΗΡΟΙ…
    ΤΡΑΓΙΚΟ
    ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΑΡΦΙΝ:
    ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟ ΘΕΜΑ.
    ΛΥΣΣΑΞΑΝ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΠΕΘΑΝΑΝ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΔΙΚΑ
    ΚΑΙ -ΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ- ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΑΝ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΘΕΣΕ ΣΑΝ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ.
    ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ Η ΘΥΣΙΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΑΤΥΧΩΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ -ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΥΣ- ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΒΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΟΒΙΣΕΙ…
    ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ
    ΓΙΑΤΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ, ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΔΙΚΑ, ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΙΤΕ ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ
    ΚΑΙ ΟΙ ΦΥΛΛΑΔΕΣ ΔΕΝ ΓΡΑΦΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ.
    ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
    ……..
    ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΦΩΣ ΠΟΥΘΕΝΑ
    ΑΥΤΟΣ Ο ΛΑΟΣ ΔΕΝ ΞΥΠΝΑΕΙ.
    ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΘΛΙΟΙ ΟΔΗΓΟΙ
    ΟΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΘΛΙΟΙ ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ – ΠΟΛΙΤΕΣ
    …….
    ΚΡΙΜΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ… ΚΡΙΜΑ

  2. Καλησπέρα kanenas. Οι ορισμοί που ακολουθεί η Ελληνική Στατιστική Αρχή είναι οι ακόλουθοι:
    Οδικό τροχαίο ατύχημα (με σωματικές βλάβες) θεωρείται το συμβάν που γίνεται στους δρόμους ή στις πλατείες, που είναι ελεύθερες στη δημόσια χρήση (όχι σε αυλές, βιομηχανικούς χώρους, αμαξοστάσια των επιχειρήσεων μεταφορών κλπ.), με συμμετοχή σε αυτό ενός ή περισσοτέρων οχημάτων, από τα οποία το ένα τουλάχιστον βρισκόταν σε κίνηση κατά τη στιγμή του ατυχήματος και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο ή τον τραυματισμό προσώπου ή προσώπων.
    Νεκρός θεωρείται το πρόσωπο εκείνο, του οποίου ο θάνατος, επέρχεται την ίδια στιγμή ή μέσα σε διάστημα 30 ημερών από το ατύχημα (τον ορισμό αυτό ακολουθεί η Ελλάδα από 1-1-1996). Τραυματίας θεωρείται το παθόν πρόσωπο, που υπέστη σωματική κάκωση ή βλάβη της υγείας του.
    Βαριά τραυματισμένος θεωρείται το παθόν πρόσωπο, που υπέστη σοβαρή βλάβη, όπως κρανιοεγκεφαλική κάκωση, ακρωτηριασμό, πολλαπλό τραυματισμό με αποτέλεσμα το άτομο να χάσει την διανοητική του επαφή με το περιβάλλον και να κινδυνεύει σοβαρά η ζωή του.
    Ελαφρά τραυματισμένος θεωρείται το παθόν πρόσωπο, που υπέστη απλή σωματική κάκωση, μη ικανή να θέσει την ζωή του σε κίνδυνο.
    Όχημα: στα οχήματα, για την παρακολούθηση του στατιστικού αντικειμένου, περιλαμβάνονται τα αυτοκίνητα οχήματα, τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία (τρόλλεϋ), οι μοτοσυκλέτες, τα ποδήλατα και μοτοποδήλατα, τα αγροτικά μηχανήματα, τα μηχανήματα οδοποιΐας, τα ζωήλατα οχήματα και οι χειράμαξες. Στα οχήματα δεν περιλαμβάνονται οι σιδηρόδρομοι, εκτός αν στο ατύχημα συμμετέχει όχημα μιας (1) από τις παραπάνω κατηγορίες, οπότε και οι σιδηρόδρομοι θεωρούνται οχήματα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: