Υπαίθρια διαφήμιση.

Pinakida1

Διαβάζοντας τις ελάχιστες ανακοινώσεις στην ιστοσελίδα του «Έξυπνου Οικισμού», βρήκα ότι στις 2-1-2008 ο Δήμος Αράχωβας προειδοποιεί διαφημιστές και διαφημιζόμενους ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία απαγορεύεται η υπαίθρια διαφήμιση σε παραδοσιακούς οικισμούς.  Το κείμενο αναφέρει:

«Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία (Ν. 2946/2001), απαγορεύεται η προβολή υπαίθριας διαφήμισης σε παραδοσιακούς οικισμούς και στον περιβάλλοντα χώρο τους. Στις διατάξεις των παρ. 1,2 και 3 του άρθρου 9 του άνω νόμου ορίζονται τα εξής: «Η αφαίρεση των παράνομων υπαίθριων διαφημίσεων και των παράνομων επιγραφών γίνεται με απόφαση του Δημάρχου, η οποία εκδίδεται αφού προηγουμένως γίνει διαπίστωση της παράβασης και συνταχθεί σχετική πράξη αυτοψίας από τα αρμόδια όργανα και μετά από κλήση του διαφημιστή ή του διαφημιζόμενου ή εκείνου που παραχώρησε τη χρήση του χώρου στον οποίο έλαβε χώρα η παράβαση. Μετά την κοινοποίηση της απόφασης της προηγούμενης παραγράφου, ο Δήμος, υποχρεούται να αφαιρέσει με συνεργεία του τις παράνομες υπαίθριες διαφημίσεις ή επιγραφές ή και τα παράνομα πλαίσια και υποστηρίγματα των διαφημίσεων, ανεξάρτητα από το ιδιοκτησιακό καθεστώς του χώρου στον οποίο συντελέστηκε η παράβαση, ανεξάρτητα από την επιβολή προστίμου και χωρίς να δημιουργείται καμιά ευθύνη των ανωτέρω και των οργάνων τους για την τύχη των αφαιρούμενων διαφημίσεων, κατασκευών και υλικών ή επιγραφών…»

Στις 9-6-2008 επανέρχεται, ορίζει πρόστιμο ύψους 1.467 ευρώ σε όσους δεν συμμορφώνονται με την ισχύουσα νομοθεσία και αναφέρει: «Κατόπιν των ανωτέρω καλούμε όλους τους επαγγελματίες-καταστηματάρχες όπως σε χρονικό διάστημα πέντε ημερών από λήψεως του παρόντος εγγράφου προβούν στην απομάκρυνση-αποξήλωση των παράνομων διαφημίσεων, σε διαφορετική περίπτωση θα βρεθούμε στην δυσάρεστη θέση να προβούμε στην επιβολή των διοικητικών κυρώσεων-προστίμων- που προβλέπει ο Νόμος». Το πλήρες κείμενο μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ.

Ερχόμενος κανείς από Λιβαδειά προς Αράχωβα, από το  κοντινό τούνελ μέχρι την είσοδο στην πόλη, συναντάει οκτώ! (8) αν μέτρησα καλά διαφημιστικά πλαίσια σαν αυτό της φωτογραφίας. Τα δύο μάλιστα είναι διπλάσια σε διαστάσεις από αυτό  που βλέπετε.  Και πρόκειται για τον περιβάλλοντα χώρο ενός χαρακτηρισμένου παραδοσιακού οικισμού. Αναρωτιέμαι λοιπόν με ποιον τρόπο αντιλαμβάνεται ο Δήμος το πνεύμα του νόμου. Αν οι διαφημιστικές πινακίδες είναι αντιαισθητικές και αλλοιώνουν τη μορφή του παραδοσιακού οικισμού και του περιβάλλοντα χώρου, (σωστά κατά την άποψή μου), τότε πρέπει να απαγορεύονται σε όλους. Κι ο Δήμος συμπεριλαμβάνεται σ’ αυτούς τους όλους. Όμως  για τη λογική του Δήμου, αυτές είναι «καλές» πινακίδες γιατί φέρνουν έσοδα στο Δήμο, ενώ των πολιτών είναι παράνομες γιατί δεν φέρνουν.

Αφού σας ενδιαφέρει τόσο πολύ η αισθητική του παραδοσιακού οικισμού ξεκινήστε το ξήλωμα από αυτές.  Και αντικαταστήστε αυτή την ανεκδιήγητη πινακίδα της φωτογραφίας, για την οποία έγραφα στο πρώτο άρθρο Πάμε Αράχωβα, γιατί οι πληροφορίες που πραγματικά ενδιαφέρουν τον οδηγό βρίσκονται στο πλαίσιο  της και όχι στο περιεχόμενό της. Βάλτε μια κανονική της τροχαίας, που να δείχνει ευδιάκριτα που πρέπει να κατευθυνθεί ο ταλαίπωρος οδηγός που βρίσκεται απέναντί της.

5 Σχόλια

  1. @ arachovasblog

    Τα καλά και συμφέροντα… Εμπορευματοποίηση στα πάντα. Δεν είμαι τόσο αρνητικός, αν αξιοποιούσαν τα χρήματα προς την κατεύθυνση της βελτίωση τόσο της Αράχωβας όσο και της ζωής των πολιτών… Αλλά δε νομίζω ότι γίνεται κάτι τέτοιο.

  2. Το δικαίωμα διαχείρισης διαφήμισης ανήκει με νόμο στους κατά τόπους δήμους, όπου ανήκουν και τα ταμπλό που αναφέρετε.Απο την στιγμή που αποφέρουν έσοδα στον δήμο και όχι σε κάποιον ιδιώτη το θεωρώ θεμιτό,άς μην ξεχνάμε πως εμείς τους έχουμε εμπιστευτεί με την ψήφο μας .Καλό θα ήταν να ανατρέξετε στον σχετικό νόμο προκειμένου να πληροφορηθείτε για την νομιμότητα των πινακίδων ,όσο για το αν είναι αντιαισθητικές ή όχι από όσο ξέρω υπάρχει ειδική υπηρεσία (Αρχιτεκτονική Επιτροπή λέγεται)η οποία απαρτίζεται από ειδικόυς σε θέματα αισθητικής .

  3. @ pipis
    Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας σ’ αυτό το ιστολόγιο.
    Διάβασα το σχετικό νόμο πριν γράψω το άρθρο, γι αυτό αν παρατηρήσατε μίλησα για το πνεύμα και όχι το γράμμα του νόμου.
    Ο νομοθέτης στο άρθρο 2 αναφέρει τους χώρους που απαγορεύεται η υπαίθρια διαφήμιση και μετά στο άρθρο 3 αφήνει παράθυρα δίνοντας τη δυνατότητα στους Δήμους να αναρτήσουν πλαίσια πινακίδων.
    Δεν μίλησα για παρανομία, (ο αριθμός απόφασης φαίνεται στο πλαίσιο της παραπάνω πινακίδας), αλλά για αντίφαση να ζητάς από τους πολίτες να κάνουν αυτό που δεν κάνεις εσύ.

  4. Ο νομοθέτης δεν αφήνει κανένα παράθυρο αφού παραχωρεί αποκλειστικά στους δήμους το δκαίωμα δαχείρισης της διαφήμισης εντός των διοικητικών τους ορίων.Η ύπαρξη του αριθμού απόφασης που εμφανίζεται στο πλαίσιο της διαφημιστικής πινακίδας υποδηλώνει την νομιμότητά τους.

  5. Επαναλαμβάνετε αυτό που ήδη είπα στο σχόλιο 3. Δεν αναφέρομαι σε παρανομία αλλά σε αντίφαση.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: